حزب الله به عمر رژیم صهیونیستی پایان خواهد داد

«عبدالباری عطوان» معتقد است اگر حزب الله نیروهای خود را به جنگ با رژیم صهیونیستی بفرستد عمر این رژیم پایان خواهد یافت. جریان مقاومت هر روز قدرتمندتر می شود و رژیم اسرائیل به هیچ یک از اهداف خود نخواهد رسید.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب درباره تحولات فلسطین در «یوتیوب» گفت: موضوع اصلی آن است که یمنی ها توانستند خواسته های خود را به طور کامل عملی سازند و بر آمریکا و رژیم اشغالگر پیروز شوند که موفقیتی جالب و نویدبخش است. این یک شیوه و پیروزی ایده ال است.

موضوع دوم آن است «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا به سرزمین های اشغالی سفر کرده است. به نظر می رسد طرح کنونی و آینده آن است که سیاست ترور رهبران جریان حماس در نوار غزه در پیش گرفته شود و جوایزی هم به کسانی که از این رهبران اطلاعاتی در اختیار رژیم اسرائیل قرار دهند، داده شود. موضوع سوم هم افزایش تدریجی تنش در جنوب لبنان و شمال فلسطین اشغالی می باشد. طرح ها و تهدیدهای جدید نشان می دهند که راهبرد حزب الله در جنگ فرسایشی در حال نتیجه دادن است.

حزب الله به عمر رژیم صهیونیستی پایان خواهد داد

وی تصریح کرد: حزب الله نمی خواهد تصمیم به جنگ بگیرد. اگر حزب الله نیروهای خود را به جنگ بفرستد عمر رژیم اسرائیل پایان می پذیرد. حزب الله تا به حال به خوبی این بحران را مدیریت کرده است که نشان از قدرت بسیار بالای آن دارد. پیروزی های مهمی در حال رقم خوردن است، مقاومت در نبرد زمینی پیروز شده و شمار کشته شدگان رژیم اسرائیل هم در حال افزایش است. حتی چند ژنرال این رژیم نیز به هلاکت رسیده اند.

این تحلیلگر فلسطینی تبار در ادامه گفت: یمنی ها جنگ نفتکش ها را به راه انداختند که به خاطر رفتار بسیار شفاف آن ها بود. آنها در حمایت از فلسطین و مقابله با رژیم اسرائیل سنگ تمام گذاشتند و راهبرد بی نظیری را دنبال کردند. جریان انصارالله و دولت صنعاء به طور کامل از مردم فلسطین و مساله آنان دفاع کردند و ارتش این کشور در جدیدترین اقدام توانست یک کشتی را تحت کنترل خود در آورد و یک کشتی دیگر را هدف قرار دهد.

یمن، گورستان دشمنان و متجاوزان

وی تاکید کرد: ضربه های مداوم انصارالله به طور واقعی نتایج بزرگی را به همراه داشته و ثابت کرده است که آمریکا و رژیم اشغالگر تنها زبان زور را می فهمند. یمنی ها از روز نخست جنگ علیه غزه تهدید کرده بودند که به کشتی های اسرائیلی اجازه عبور از تنگه باب المندب را نخواهند داد. در ادامه تهدید کردند که اگر اسرائیل اجازه ندهد کمک های بشردوستانه از جمله غذا و دارو به نوار غزه برسد همه کشتی های اسرائیل و شرکت های وابسته به این رژیم و حامیان آن هدف قرار می گیرند. یمن این تهدیدهای خود را عملی کرد و رژیم اسرائیل سرتسلیم فرود آورده است و آمریکا هم در ترس به سر می برد.

حزب الله به عمر رژیم صهیونیستی پایان خواهد داد

عطوان معتقد است رژیم اسرائیل تحت فشار قرار گرفته است زیرا تاکنون هیچ کشوری به یمن وارد نشده مگر اینکه با شکست و خواری از آن خارج شده باشد. یمن گورستان دشمنان و متجاوزان است. آمریکا هم به خوبی از این موضوع اطلاع دارد. این کشور ائتلافی را برای حفاظت از کشتی ها در دریای سرخ تشکیل داد، اما شکست خورد. ایالات متحده حتی یمن را تهدید کرد اما بازهم شکست خورد. از این رو، آمریکا به نتانیاهو فشار آورده تا اجازه دهد کمک های انسانه دوستانه به غزه برسند تا مجبور نشود با یمنی ها درگیری داشته باشد. یمنی ها که حتی موضع برخی کشورها را تغییر دادند، مردانی با غیرت و تمام عیار هستند و تاکنون از همه کشورهایی که میلیاردها دلار برای سلاح هزینه کردند قدرتمندتر بوده اند.

تحلیلگر سرشناس جهان عرب تاکید کرد: سالیون مشاور امنیت ملی آمریکا به سرزمین های اشغالی سفر کرده است. این سفر غافلگیرانه بود و پیرامون سیاست ترور نتانیاهو انجام شد. آنها می خواهند «یحیی السنوار» و «محمد الضیف» و «محمد السنوار» و دیگر رهبران حماس را ترور کنند. اینگونه ترورها توهمی بیش نیستند چونکه آنها تا کنون حتی نتوانسته اند به یک تونل هم دست پیدا کنند. آنها شکست خورده اند و زیان های بسیاری را متحمل شده اند. حتی افکار عمومی جهانی هم اسرائیلی ها را به ریشخند گرفته زیرا پس از ۷۰ روز جنگ حتی با دادن جایزه هم نتوانسته اند به اطلاعاتی درباره رهبران فلسطین دست یابند.

طبق دیدگاه عطوان، حماس با شکست رژیم اسرائیل در نوار غزه این رژیم را خوار و ذلیل کرده است. حال اسرائیل به دلیل زیان ها و شکست های بسیار، روحیه خود را به طور کامل از دست داده است.

پایان/

۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 28358

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =